
BMW Klepseals vervangen
Heeft uw BMW last van olieverbruik of blauwe rook uit de uitlaat bij het optrekken?
Dit is te merken aan de blauwe rook bij het gas geven en regelmatig de melding dat het oliepijl onder de niveau is. Dit is een helaas een vaak voorkomend probleem bij BMW benzine motoren. Uitgedroogde klepseals oftwel klepsteelrubbers zijn hiervan vaak de oorzaak, hierdoor wordt er olie in de cilinders gezogen en zorgt dit voor een hoog olieverbruik.
Mogelijke gevolgen:
-
Motor schade door te weinig olie
-
Defect van katalysator
-
Afkeur bij APK-keuring
-
Vervuiling van uitlaat en secundair luchtsysteem
Reparatie:
Mago Automotive heeft speciaal gereedschap en expertise in huis, waardoor de cilinderkoppen niet gedemonteerd te hoeven worden van de motor. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten aangezien er minder onderdelen vervangen worden en er aanzienlijk minder arbeidsuren nodig zijn voor de reparatie. Vakkundig, snel en voor zeer scherpe prijs!

BMW 4 CILINDER BENZINEMOTOREN N12,N13,N14,N16 & N18 BOUWJAAR 2006 T/M 2014
-
BMW 1-Serie F20/F21, 116i 118i 120i
-
BMW 3-Serie F30/F31 316i, 320i ED
-
MINI Cooper, MINI Countryman, MINI Clubman
€699,- incl. BTW

BMW 4 CILINDER BENZINE MOTOREN N42,N43,N45,N46 BOUWJAAR 1998 T/M 2002
-
BMW 1-Serie 116i 118i 120i
-
BMW 3-Serie 316i 318i 320i
-
BMW 5-Serie 520i
-
BMW X3-serie 20i
€699,- incl. BTW

BMW 8 CILINDER BENZINEMOTOR N62 BOUWJAAR 2001 T/M 2010
-
BMW 5-Serie 540i 545i 550i
-
BMW 6-Serie 645i 650i
-
BMW 7-Serie 735i 740i 745i 750i
-
BMW X5 4.4i 4.8i 4.8iS
€1999,- incl. BTW

BMW 8 CILINDER BENZINEMOTOR N63,S63 BOUWJAAR 2005 T/M HEDEN
-
BMW 6-Serie M6 650i sDrive/xDrive
-
BMW 7-Serie 750i sDrive/xDrive M550i xDrive
-
BMW X5 xDrive50i X5M
-
BMW X6 xDrive50i X6M
€3699,- incl. BTW
Versleten Klepseals
Olieverbruik is een vaak voorkomend probleem bij de BMW. De oorzaak van het olieverbruik en hevig roken zijn de uitgedroogde en versleten klepseals oftewel klepsteelrubbers. De klepsteelrubbers worden hard waardoor deze niet meer goed afdichten. Het is essentieel dat de verbrandingsruimte, oftewel de cilinder, goed afgesloten is van de rest van de motor.
In zowel de cilinderkop als in het carter bevind zich motorolie. Op het moment dat de motorolie in de cilinderkop langs de versleten klepseals loopt en vervolgens via de kleppen zelf de cilinders bereikt, zal deze mee verbrandt worden samen met het benzine/luchtmengsel. Hierdoor komt er hevige blauwe rook uit de uitlaat en gaat de motor van uw MINI veel olie verbruiken. Een goed afdichtende klepseal zorgt ervoor dat dit lekken niet mogelijk is.